Training Motiverende Gespreksvoering

Motiverende Gespreksvoering
(2 dagen met een tussenperiode van 2 weken – optioneel: 1 extra verdiepingsdag)

Haal méér resultaat uit je gesprekken door minder hard te werken!

training Motiverende Gespreksvoering

Tijdens deze training maak je uitgebreid kennis met de gespreksmethodiek Motiverende Gespreksvoering. Je krijgt inzicht in je sterke kanten en ontwikkelpunten. Daarnaast leer je de ‘eigen kracht’ van de cliënt te verkennen en te versterken, waardoor de zelfredzaamheid van de cliënt wordt vergroot. Met minder energie méér resultaat bereiken in je gesprekken, wie wil dat nou niet?

De training is van A tot Z opgebouwd uit oefeningen die zijn ontwikkeld vanuit de praktijk van de klantmanager/ jobcoach/ re integratiemedewerker en werkcoaches en gebaseerd op de theorie van Motiverende Gespreksvoering.


Trainingslocatie: Intern op de trainingslocatie van Elan Training De Geershof in Ulvenhout bij Breda
Op aanvraag ook incompany mogelijk.
Niveau: MBO-HBO
Cursusduur: 2 dagen met een tussenperiode van 2 weken
Groepsgrootte: 8-12 deelnemers
Prijs: € 725,- btw vrij; incl. lunch
Afronding: Certificaat van deelname

Startdatum en Inschrijfformulier:

Motiverende Gespreksvoering   •   Nieuwe startdata worden binnenkort gepubliceerd

Uitgebreide informatie over deze training vind je in onze brochure:

Download brochure 'Motiverende Gespreksvoering'

Verstuur het aanvraagformulier en ontvang de brochure (pdf) in je mailbox.

Velden met * zijn verplicht.

Je naam*

Je email*

Woonplaats*

Je organisatie / werkgever

Wil je de nieuwsbrieven van Elan Training ontvangen?

Ja, ik wil nieuwsbrieven ontvangenNee, ik wil geen nieuws ontvangen




Voor wie is de training Motiverende Gespreksvoering bedoeld?

Voor klantmanagers, jobcoaches, werkbegeleiders, casemanagers en participatiecoaches die regelmatig gesprekken voeren met cliënten binnen het sociaal domein.

Wat wordt er van jou verwacht?

Je hebt affiniteit met gespreksvoering en hebt een open en actieve houding. Je bent bereid om te reflecteren op jouw gedrag en het effect daarvan op de ander.

Wat leer je?

Na de training ben je:

  • je bewust van je sterke kanten en ontwikkelpunten
  • op de hoogte van de verschillende soorten weerstand en agressie
  • op de hoogte van het werkende mechanisme van Motiverende Gespreksvoering
  • in staat om meer structuur aan te brengen en regie te houden tijdens gesprekken

En heb je:

  • geoefend met praktijkgerichte simulaties
  • geoefend met je eigen ambivalentie
  • geoefend met diverse reflecties
  • gereflecteerd op je eigen gespreksstijl en het effect daarvan op anderen

Elan Training biedt als aanvulling op deze basistraining Motiverende Gespreksvoering ook coaching on the job aan.
De trainer van Elan Training stelt dan op locatie samen met de klantmanager, jobcoach, werkbegeleider, casemanager of participatiecoach een individueel coachplan op. Vervolgens volgt en beoordeelt de trainer de kennis en kunde van de medewerker in de spreekkamer tijdens daadwerkelijke cliëntgesprekken op locatie.

Startdatum Training Motiverende Gespreksvoeing

De exacte lesdata en -tijden vindt je op het inschrijfformulier (zie hierboven).

Je kunt ons ook bellen of via de contactpagina contact opnemen als je vragen hebt.

 

STUDIEPROGRAMMA MOTIVERENDE GESPREKSVOERING:

Er wordt getraind volgens het didactisch model van Karin de Galan. Door middel van deze methodiek worden alle voorkeursleerstijlen bediend en blijft de aangeboden stof voor alle deelnemers aantrekkelijk.

De training bestaat uit uiteenlopende simulaties uit de praktijk van de klantmanager, jobcoach, werkbegeleider, casemanager of participatiecoach. Ook worden er testen afgenomen die meer inzicht geven in het individueel handelen van de deelnemer.

Er wordt aandacht besteed aan:
 

  • de werkrelatie aangaan
  • effectief omgaan met diverse soorten weerstand
  • verkennen van ambivalentie
  • discrepantie bij de cliënt vergroten
  • alle soorten reflecties
  • verplaatsen van de denkdruk
  • zodanig kunnen samenvatten en afronden dat de cliënt in de actiestand het gesprek verlaat (key-question)
  • theorie Motiverende Gespreksvoering

studieprogramma Motiverende Gespreksvoering


Arnold Boender

Arnold is zelfstandig coach en gedragstrainer (NOBTRA/CRKBO) en traint volgens het didactisch model van Karin de Galan. Arnold heeft ruime werkervaring opgedaan binnen justitie en het sociaal domein als klantmanager en kwaliteitsmedewerker. Het is zijn passie om iedere professional te ondersteunen in de zoektocht om met minder energieverlies meer resultaten te boeken tijdens lastige cliëntgesprekken

Incompany

Elan Training verzorgt al haar opleidingen en trainingen ook incompany.

Meer informatie hierover vindt je op onze webpagina Elan Training Incompany


Contact:    tel 076-5611530    |    fax 076-5613442    |    info@elantraining.nl
Scroll Up